1r curs - anual

En el primer curs de pastisseria descobriràs el perquè de la pastisseria i els seus ingredients, així podràs començar a posar unes bases sòlides en el món de la pastisseria.

Horari: Matins o matins i tardes // Durada: Del 15 de setembre al 15 de juny // PVP: 5500 €

· 1r A - De dimarts a divendres, de 10 a 14 h.
· 1r B - Dimarts i divendres de 10 a 14 h i dimecres i dijous de 16 a 20 h.

Alumnat

Nois i noies a partir de 16 anys. El contingut del curs s’adapta de forma parcial i acumulativa al disseny curricular del cicle formatiu de tècnic de grau mitjà de pastisseria i a les diferents unitats de competència que estableix el Catàleg de Qualificacions Professionals de Catalunya, a fi de tenir accés al títol de Formació Professional o al de Certificat de Professionalitat, prèvia superació de les proves i acreditacions corresponents.

Durada del curs

· Inici de curs: segona quinzena de setembre.
· Final de curs: primera quinzena de juny.
· Hores lectives: 512 h.

Assignatures principals

· Sucres
· Cremes i farcits
· Masses batudes
· Masses arenoses
· Pasta de te
· Massapans i panellets
· Masses batudes amb càrrega de greix
· Pastissos clàssics I i II
· Masses escaldades
· Productes nadalencs
· Xocolata I, II, III, IV (4 setmanes)
· Rebosteria clàssica
· Pasta fullada I, II (2 setmanes)
· Ensaïmades
· Brioix
· Croissant
· Mousses bàsics
· Iniciació al caramel
· Crocant artístic

Assignatures de salat

· Talls
· Pasta fresca
· Masses de pizza
· Full salat
· Masses fermentades

Assignatures complementàries

· Higiene alimentària
· Química dels aliments
· Eines visuals i plàstiques
· Dietètica i nutrició
· Taller de creativitat

Reserves i matrícules

· Cal que us adreceu a la secretaria de l’escola, plaça Pons i Clerc, 2 (cantonada carrer Comerç), de Barcelona, per informar-vos de les dates de les inscripcions (habitualment, a l’abril).

· Podeu demanar informació als telèfons 93 268 78 77 (escola) i 93 317 39 98 (Gremi de Pastisseria) al correu electrònic escola@pastisseria.cat o bé a la web www.escoladepastisseria.cat.

· Les peticions s’atendran per rigorós ordre d’inscripció i es tindrà en compte la limitació de places de cada curs.

Preus del curs

· Matrícula: 400 €
· Assegurança obligatòria: 75 €
· Material escolar obligatori (eines i uniforme): 440 €
· 1r curs: 550 € x 10 mensualitats (5.500 €)

Condicions de pagament

· Terminis de pagament: de l’1 al 5 de cada mes.

· Deu mensualitats: el primer rebut correspon al mes de setembre i el darrer rebut correspon al mes de juny.

· L’assegurança és obligatòria per a cada curs.

· L’import de la reserva, en concepte de matrícula, és de 400 euros, independentment del curs, i no es té dret a devolució.

· Bonificació del 5% sobre el preu del curs si s’efectua per endavant el pagament de la totalitat del curs, durant el mes de setembre. Aquesta bonificació no és acumulable en el cas de gaudir del 25% de descompte per ser treballador agremiat.

· Si l’alumne ha fet el pagament del curs al setembre i es dona de baixa durant el curs, el Consell d’Escola valorarà retornar l’import proporcional pagat per endavant amb penalització de 2 mesos.

Altres consideracions

· El material escolar (eines i uniforme) s’ha d’abonar en el moment del lliurament i en la seva totalitat.

· Els alumnes que sol·licitin un certificat anual de l’escola hauran d’abonar l’import total del curs.

· El Consell de Direcció de l’Escola crea tres beques per als millors alumnes de cadascun dels tres cursos de pastisseria bàsics. Aquesta beca consisteix en la gratuïtat del 50% de l’import del curs següent, o del 100% en el cas del quart curs. Un cop acabat el quart curs, els alumnes amb millor nota d’Aparador i del Treball d’Investigació Científica obtenen una beca per assistir dues setmanes al The Culinary Institute of America de Nova York. Enguany també oferirem l’oportunitat de fer un stage a Dubai gràcies a l’empresa Ricart.

· L’assistència als cursos de l’escola implica l’absoluta obligatorietat de dur l’uniforme i les eines establertes i d’acceptar el reglament de funcionament intern i les condicions economico-administratives de l’escola. S’aconsella als alumnes dels cursos de 2n, 3r i TGS que combinin els estudis de l’escola amb el treball en una pastisseria.

· El Consell de Direcció de l’Escola es reserva el dret de canviar, suprimir o alterar qualsevol activitat programada si les circumstàncies ho requereixen, respectant sempre els drets de l’alumnat. El Consell de Direcció de l’Escola estudiarà i decidirà qualsevol cas no previst.

· Important: L’escola podrà fer qualsevol modificació en el calendari lectiu del curs amb motiu de la celebració de la fira Expo Nadal i de diades pastisseres, per adaptar així els horaris a les necessitats de l’escola.

Per si busques residència on allotjar-te durant el curs

Barcelona Resident és una nova residència a tocar de l’Escola de Pastisseria. Disposa d’habitacions individuals, amb bany privat i sortida a l'exterior, amb un espai per combinar l’estudi i el descans, fibra òptica simètrica, TV, nevera petita, ampli escriptori, climatització i armari de gran capacitat. La residència també compta amb altres serveis, com una sala d’estudi, menjador comunitari, bugaderia, recepció 24 h, solàrium, etc. Vine a descobrir-la!

Els alumnes de l’Escola de Pastisseria gaudeixen d’unes condicions especials a Barcelona Resident:

· Matrícula gratuïta: en inscriure’s a la nostra residència d’estudiants.

Oferim:

· Habitació individual amb bany privat.
· La millor ubicació possible.

Per a més informació, visites o sol·licitar pressupost contacteu amb nosaltres a info@barcelonaresident.cat
o al telèfon +34 93 268 78 79

Descarrega més informació en pdf

No trobes el curs que estàs buscant?